ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Εκδήλωση για την Παλαιστίνη
Print PDF

Στο στέκι της Κίνησης έγινε στις 4/12/2010 εκδήλωση της Δικτύωσης Αλληλεγγύης στην Παλαιστινιακή Αντίσταση και σε συνεργασία με το κινηματογραφικό τμήμα του ΠΟΦΠΠ με καλεσμένο ομιλητή τον Mουάτ Αμπού Αλ Κουμσσάν πρώην πολιτικό κρατούμενο.

Ακολούθησαν ερωτήσεις και συζήτηση με τον Μουάτ και κατόπιν προβολή της ταινίας Cultures of Resistance της σκηνοθέτδας Iara Lee.

View the embedded image gallery online at:
http://kinisipatras.gr/en/activities?start=18#sigFreeId4704e536b4

Δράση αλληλεγγύης 27 Νοέμβρη 2010
Print PDF

poster25_11_2010

Χιλιάδες πρόσφυγες, μετανάστες και μετανάστριες από την Ασία, την Αφρική και όχι μόνο, παίρνουν κάθε χρόνο το δρόμο για τη κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Η Πάτρα είναι συχνά ενδιάμεσος σταθμός στο μακρύ, επικίνδυνο ταξίδι τους.

Οι ροές αυτές δεν δημιουργήθηκαν ούτε από τη μεγαλομανία των φυγάδων (να ζήσουν σαν Ευρωπαίοι) ούτε από τους λαθρέμπορους ανθρώπων (αυτοί δρούν και βασιλεύουν όταν οι «άρχοντες» μας κρατούν σε καθεστώς παρανομίας τους πρόσφυγες και μετανάστες) αλλά από τους πολέμους, τη αβάσταχτη φτώχεια και δυστυχία, τη καταστροφή και τη καταλήστευση του τόπου τους και δεν επηρεάζονται από αστυνομεύσεις, κινδύνους, θανάτους, απελάσεις ή την frontex.

Η συνολική αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος είναι θέμα της ευρωπαϊκής και της ελληνικής κυβερνητικής πολιτικής. Η κινητοποίηση όμως των πολιτών στη βάση του σεβασμού των κανόνων του διεθνούς δικαίου αλλά και του στοιχειώδους ανθρωπισμού, είναι υπόθεση που οφείλει να απασχολεί όλους μας και τα όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτα απ’ όλα.

Μέχρι σήμερα οι τοπικές αρχές, Δήμος και Νομαρχία, θεωρούσαν ότι το μεταναστευτικό ζήτημα θα επιλυθεί με αστυνομικές / στρατιωτικές μεθόδους και έτσι ενήργησαν. «Η πόλη θα καθαρίσει» έλεγαν. Αντιμετώπισαν το φαινόμενο αποκλειστικά με αστυνομικές επιδρομές, διώξεις, εκφοβισμό, ξυλοδαρμούς, με αποκορύφωμα την κατεδάφιση του καταυλισμού στην οδό Ευρώτα και την εκδίωξη των Αφγανών προσφύγων (καλοκαίρι του 2009) χωρίς καμμιά μέριμνα για τους περίπου χίλιους ανθρώπους που από τότε, θλιβερές σκιές, περιφέρονται πεινασμένοι, φοβισμένοι, άστεγοι στη πόλη μας εκλιπαρώντας πολλές φορές για ένα κομμάτι ψωμί, ένα κομμάτι πλαστικού για να προφυλαχτούν από τη βροχή και το κρύο.

Τι όφελος είχε από αυτές τις επιχειρήσεις η πόλη και οι άνθρωποί της; Εξαφανίστηκαν οι πρόσφυγες ή απλώς διασκορπίστηκαν στις γύρω περιοχές και μάλιστα καταδικασμένοι να ζουν σε ακόμη χειρότερες συνθήκες;

Η θέση μας είναι ότι η λύση και για τους πρόσφυγες και για την πόλη μας είναι η αλλαγή του καθεστώτος χορήγησης ασύλου που τους κρατά δέσμιους στην Ελλάδα (η δυνατότητα δηλαδή να ταξιδέψουν νόμιμα προς την Ε.Ε.) αλλά και η δημιουργία ανοιχτών κέντρων φιλοξενίας, όπου οι πρόσφυγες θα μπορούν να σιτίζονται, να διανυκτερεύουν, να έχουν πρόσβαση σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη έτσι που όσο καιρό μένουν στον τόπο μας να μη περιφέρονται εξαθλιωμένοι έρμαια ντόπιων και ξένων κυκλωμάτων. Ας μην ξεχνάμε ότι το κράτος παίρνει χρήματα από την Ε.Ε. για κάθε πρόσφυγα που βρίσκεται στη χώρα και δεν έχει κάνει τίποτα για να βοηθήσει την κατάσταση και να δώσει ουσιαστική λύση στο πρόβλημα.

Οι πρόσφυγες/μετανάστες δεν είναι πρόβλημα, αλλά άνθρωποι με προβλήματα.

Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ
Print PDF

afisa festival

Greek language school "en kinisi"
Print PDF

The greek language school "en kinisi" (translation: in motion) is aiming at teaching some basic knowledge of the greek language
to any refugees and immigrants who are willing to learn.

The school is open Monday through Thursday 7:00pm - 9:00pm

Registration of new students takes place every Friday 6:00pm - 9:00pm

On Mondays, Tuesdays and Thurdays beginners classes are in session

On Wednesdays the advanced class is in session

The lessons are taught by 3 - 5 teachers one of whom is directing the process

This year our school has 60 registered pupils

Για ένα Σχολείο Μεταναστών… Εν Κινήσει
Print PDF

Μετά από την πρώτη συνάντηση των υποψήφιων δασκάλων του σχολείου η οργανωτική ομάδα του σχολείου συζήτησε εκτενώς τα ζητήματα που προέκυψαν και έχουν να κάνουν κύρια με το χαρακτήρα του σχολείου και τον τρόπο λειτουργίας του.

Όπως είχαμε επισημάνει και στο πρώτο κάλεσμα, το σχολείο που θέλουμε δεν είναι ένα σχολείο «ειδικών». Δεν είναι ένα σχολείο- φροντιστήριο στο οποίο τόσο ο δάσκαλος όσο και ο μαθητής περνούν τις δύο ώρες του μαθήματος και φεύγουν χωρίς να έχουν καμία σχέση με τις υπόλοιπες δραστηριότητες του σχολείου. Κι αυτό απορρέει από τους ίδιους τους στόχους που θέσαμε εξαρχής αλλά και από τις αναγκαιότητες που οδήγησαν στην ίδρυσή του. Ο στόχος δεν είναι μόνο να μάθουν κάποιοι μετανάστες ελληνικά. Είναι μέσα από την εκμάθηση των ελληνικών να κοινωνικοποιηθούν προς μία κατεύθυνση διεκδίκησης των δικαιωμάτων τους με σύμμαχο τους την Κίνηση Υπεράσπισης Δικαιωμάτων Προσφύγων και Μεταναστών/τριών. Για αυτό το λόγο πιστεύουμε ότι η βασική λειτουργία του δασκάλου δεν είναι μόνο η εκμάθηση των ελληνικών αλλά, μέσω αυτής, η ενδυνάμωση των μεταναστών/τριών στις πρωτοβουλίες που θα προκύψουν. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση την έλλειψη εκπαιδευτικής επάρκειας και κατά συνέπεια την αναποτελεσματικότητα του σχολείου. Προσπάθεια είναι να συνδυαστούν τα σωστά ελληνικά με την σταδιακά ενεργητική συμμετοχή των μεταναστών και δραστηριοποίησή τους.

Η σχεδιαζόμενη πιλοτική δράση του σχολείου εκτιμούμε ότι είναι δυνατόν να ξεκινήσει την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου και να περιλαμβάνει δύο τμήματα ενηλίκων – σε πρώτη φάση – των 10-15 ατόμων το καθένα. Χώρος στέγασης του σχολείου θα είναι ο χώρος που χρησιμοποιεί η Κίνηση (Ινστιτούτο Ν. Πουλατζάς) έχοντας κατά νου ότι σε σύντομο, ευχόμαστε, διάστημα θα χρειαστούμε έναν δικό μας χώρο στον οποίο θα μπορούσε να στεγαστεί τόσο η Κίνηση όσο και - εάν προκύψει ως αναγκαιότητα - το Στέκι των Μεταναστών, το οποίο θα χρηματοδοτείται από προγράμματα ΣΙΑΚ (Συμπράξεις Ιδιωτικών και Αυτοδιαθετόμενων Κεφαλαίων)!

Ως εκπαιδευτικό εργαλείο προτείνουμε τα εργαλεία με τα οποία διδάσκονται ήδη τα ελληνικά στο Forum των μεταναστών και στο σχολείο που λειτουργούν η Μαριανί με την Βασιλική κι αυτό γιατί υπάρχει ήδη μια εμπειρία με τις δυνατότητες και τις δυσκολίες της συγκεκριμένης μεθόδου, έτσι ώστε η προσαρμογή των δασκάλων στις εκπαιδευτικές απαιτήσεις να είναι ομαλότερη και πιο αποτελεσματική.

Όπως έχουμε ήδη επισημάνει, το σχολείο θα διατηρεί αυτόνομη λειτουργία και δράση - με τρόπους και συλλογικότητες που επιλέγει το ίδιο το σχολείο - η οποία θα στηρίζεται στις αποφάσεις της συνέλευσης - ολομέλειάς του (οργανωτική ομάδα, δάσκαλοι και μαθητές) αλλά παράλληλα θα διατηρεί στενές σχέσεις με τις δραστηριότητες της Κίνησης με την οποία θα συναποφασίζει ευρύτερες δραστηριότητες.

Για παράδειγμα, η δημιουργία ενός αντιρατσιστικού φεστιβάλ θα απαιτούσε τόσο τη δέσμευση του συνόλου των μελών της Κίνησης όσο και την ιδιαίτερη και στοχευμένη δράση των συντελεστών του σχολείου.

Επίσης θεωρούμε σημαντικό να υπάρχει συμμετοχή κάποιων εκ των δασκάλων στην οργανωτική ομάδα και το αντίστροφο βέβαια, ώστε να υπάρχει η αναγκαία αλληλεπίδραση μεταξύ των ομάδων.

 

Θα πρέπει να επισημάνουμε τέλος, το γεγονός της δημιουργίας μιας ομάδας εργασίας της Κίνησης η οποία θα ασχοληθεί με τα ιδιαίτερα προβλήματα των μεταναστών και το διεκδικητικό πλαίσιο στο οποίο η Κίνηση θα έχει αναφορά.

 

 

Πάτρα, 25/2/08

Οργανωτική ομάδα του σχολείου